2010. február 9., kedd

mit olvasok?

Noriko hívott erre a játékra. Köszönöm, hogy gondoltál rám! :)


1. Mi volt életed legrosszabb könyvélménye?

- Alain Robbe-Grillet: Érzelmes regény. Igen, ezt történik akkor, ha hagyom magam befolyásolni a borító és a fülszöveg által. Olyan titokzatos volt kívülről, belelapozni nem volt lehetőségem, mert be volt csomagolva, plusz a lapokat is a kedves olvasónak kell szétvágnia. És ez olyan titokzatos volt számomra, hogy kénytelen voltam megvenni, utána sem olvastam. Csak utólag.

2. Mi volt az a könyv, ami eddig a legnagyobb hatással volt rád?

- Amikor Anne Frank naplóját olvastam, kb. egy hétig ezzel álmodtam. Ez számít?

3. Olvastál már olyan könyvet, ami komolyan a frászt hozta rád, és félelmet keltett benned?

- Nem olvasok ilyesmiket.

4. Mit használsz könyvjelzőnek?

- Ami épp a kezem ügyébe akad. Csokipapír, papírzsepi (nem használt! :) ), blokk, papírfecni, ceruza/toll, stb. Volt régen könyvjelzőm, de azt izalmamban megrágcsáltam és szétmállott. :)

5. Mikor szoktál olvasni? Otthon, munkahelyen, reggel, délben, este, alvás előtt … hm?

- Otthon, koliban, reggel, délben, este. :) A buszon csak azért nem, mert rosszul leszek.

6. Mi volt az első könyved amit olvastál?

- Erich Kästner: A két Lotti.

7. Puha kötésű vagy kemény fedeles? (Úgy általában, nem az előző kérdéshez kapcsolódik.)

- Bármilyen, ami szép. A könyvtári csúnya-zöld-és-barna-kemény-fedeleket nem szeretem.

8. Mit olvasol most?

- Vavyan Fable: Fattyúdal.

9. Hányadik oldalon jársz?

- 175.

10. Rajta hagyod a “kezed nyomát” a könyvön (belefirkálsz, véletlenül leeszed, leöntöd, egyéb barbárság)?

- Néha nem könyvjelzőt használok, hanem csak simán lefordítva teszem le, és ettől kitörik. Ami engem nem zavar. Minden könyvet ki szoktam törni. Bár szerintem ez nem barbárság.

11. Befolyásol a könyv borítója és/vagy címe, hogy elolvasod-e az adott könyvet?

- Igen. :/ (lásd első kérdés...)

12. És az oldalszám?

- ??? Nem, az nem.
13. Hátralapozol, hogy tudd, mi lesz a vége?

- Van olyan, amikor igen. A mostaninál hátralapoztam.

14. Volt olyan könyv, amit többször elolvastál?

- Szilvási Lajos: Egymás szemében. Kb. 10-15-ször olvastam el. :)

15. Ért könyvekkel kapcsolatos baleset?

- Rátettem a borítójára a teásbögrét. Természetesen "szép" karika maradt ott utána. (Szilvási Lajos: Kamaszok c. könyvén)

16. Eladod-ajándékozod a könyveidet, vagy mániákusan ragaszkodsz hozzájuk, akkor is, ha nem tetszik?

- Sosem adnám őket el/oda másnak. Csodaszépen mutatnak a polcomon. :)

17. Még a budiba is magaddal viszed az aktuális olvasmányt, vagy csak otthon olvasol, esetleg más meghatározott helyen?

- Csak az ágya(i)mon fekve olvasok. Vagy ülve. Vagy ilyesmi.

18. Tényleg, olvasol a mosdóban?

- Mondtam már, hogy nem! :)

19. Vezetsz az olvasmányaidban valamilyen rendszert, felírod-e az elolvasott/megvett/megveendő könyveket (esetleg árukkal együtt), netán olvasónaplót (ha ideírod a blogodat, megverlek)?

- A megszeretnémvenni könyveimről van egy listám. Igen, árral együtt. Sajnos ez a legfőbb dolog, ami visszatart attól, hogy naponta vegyek könyvet...

+1.: még valami hendikep?

- Nichts.


Akiknek továbbadnám a stafétát: Márta, ledanna (bár neki most a legkisebb gondja is nagyobb ennél), nirriti, Fémturul és Noyka.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése